آزمایش تشخیص سرطان روده در منزل

برای انجام این آزمایش لازم نیست به صورت حضوری به آزمایشگاه مراجعه کنید. ما با حضور در منزل‌تان، انواع آزمایش‌های تشخیص سرطان روده را از شما می‌گیریم و پاسخ را در سریع‌ترین زمان در اختیارتان قرار می‌دهیم.

502,000 تومان

درخواست تست در محل شما
  • Hidden
  • پس از تکمیل این فرم برای ارائه مشاوره رایگان و سپس تعیین زمان نمونه‌گیری با شما تماس می‌گیریم. فعلا نیازی به پرداخت هزینه نیست. با خیال راحت درخواست دهید!

نمونه گیری راحت در خانه یا محل کار

کاهش ریسک رفتن به آزمایشگاه

آزمایش دقیق با تجهیزات مدرن

ارائه جواب آزمایش به صورت آنلاین

آزمایش تشخیص سرطان روده در منزل

سرطان روده نوعی سرطان است که از روده بزرگ (کولون) شروع می‌شود. روده بزرگ قسمت پایانی دستگاه گوارش انسان است. هرچند این نوع سرطان در هر سنی می‌تواند فرد را درگیر کند اما بیشتر در افراد مسن دیده می‌شود. سرطان روده ممکن است از توده‌‌های کوچک و غیرسرطانی در روده بزرگ شروع شود که با گذشت زمان و عدم توجه و چکاپ منظم، می‌توانند باعث بروز سرطان در روده بزرگ شوند. پولیپ‌ها ممکن است آنقدر کوچک باشند که علائم بسیار کمی ایجاد کنند و حتی فرد از وجود آن‌‌ها آگاهی نیابد. بنابراین تنها راه آگاهی از وجود پولیپ‌ها و برداشتن آن‌‌ها پیش از تبدیل شدن به توده‌های سرطانی، آزمایش سرطان روده است. اکنون انجام تست سرطان روده در منزل امکان‌پذیر است و به راحتی می‌‌توانید این تست را در خانه انجام دهید.

آزمایش تشخیص سرطان روده به طور کلی چیست؟

آزمایش‌های سرطان روده به طور کلی یا شامل غربال‌گری هستند که زمانی که فرد علائمی ندارد به منظور چکاپ انجام می‌شوند یا انواعی از آزمایش‌‌های تشخیصی هستند که در زمان بروز علائم برای کشف علت آن‌ها استفاده خواهد شد. این آزمایش‌‌ها شامل انواع مختلفی از آزمایش مدفوع، سیگموئیدوسکوپی، کولونوسکوپی و کولونوسکوپی مجازی هستند که در ادامه به توضیح هر یک خواهیم پرداخت.

 

کولونوسکوپی

 

 انجام آزمایش‌های تشخیص سرطان روده در منزل: با حضور در منزل‌تان، انواع آزمایش‌های تشخیص سرطان روده را از شما می‌گیریم و پاسخ را در سریعترین زمان در اختیارتان قرار می‌دهیم.

در صورتی که می‌‌خواهید آزمایش سرطان روده در منزل خودتان انجام شود، کافی است به راحتی سفارش آنلاین خود را ثبت کنید. پرسنل ما در اسرع وقت برای ویزیت یا نمونه گیری آزمایشات در منزل شما حضور می‌یابند. پس از آماده شدن جواب آزمایش آن را به صورت آنلاین برای شما ارسال می‌کنیم. معمولا آماده شدن پاسخ آزمایش‌ها از چند روز تا یک هفته طول می‌کشد.

آزمایش سرطان روده شامل چه تست‌هایی می‌‌شود؟

آزمایش سرطان روده شامل تست‌های زیر می‌باشد:

آزمایشات مدفوع شامل:

  • gFOBT: در این تست از یک ماده شیمیایی برای تشخیص بخشی از پروتئین هموگلوبین خون استفاده می‌شود. از آن‌جایی که مصرف غذاهایی مانند گوشت قرمز می‌تواند بر نتیجه این نوع آزمایش تاثیرگذار باشد، باید از مصرف اینگونه غذاها پیش از تست خودداری شود. بهتر است این تست هر دو سال یک‌بار انجام گیرد.
  • FIT: در این آزمایش از آنتی‌بادی‌ها برای تشخیص پروتئین هموگلوبین استفاده می‌شود. برای انجام این تست هیچگونه محدودیت غذایی لازم نیست. برخی از پزشکان پیشنهاد می‌کنند که این آزمایش هر یک سال یا دو سال یک‌بار انجام شود.
  • FIT-DNA: وضعیت هموگلوبین به همراه DNA سلولی در این آزمایش بررسی می‌شود. DNA ها ازپوشش سلولی روده بزرگ و رکتوم آمده و در مدفوع جمع می‌شوند. این آزمایش بهتر است از سن 50 سالگی به بعد هر سه سال یک‌بار انجام شود.

در صورت مثبت شدن جواب این آزمایشات لازم است کولونوسکوپی انجام شود.

سیگموئیدوسکوپی: در این تست، رکتوم و کولون با استفاده از یک سیگموئیدوسکوپ که یک لوله منعطف نورانی دارای یک عدسی به منظور مشاهده و برداشتن بافت است، بررسی می‌شود. این ابزار از طریق مقعد وارد راست روده و کولون می‌شود و به طور همزمان هوا به داخل روده بزرگ پمپ می‌شود تا پزشک بتواند پوشش روده بزرگ را به طور واضح و شفاف مشاهده کند. در طول این تست، می‌توان بافت‌های غیرطبیعی را برای مشاهده و بررسی بیشتر برداشت. برای افرادی که در معرض خطر ابتلا به سرطان روده هستند، لازم است که این آزمایش هر 5 تا 10 سال یک‌بار انجام گیرد.

سیگموئیدوسکوپی

  • کولونوسکوپی: در این تست، رکتوم و روده بزرگ با استفاده از یک کولونوسکوپ، یک لوله منطعف نورانی به همراه لنزی قوی برای مشاهده و بافت برداری بررسی می‌شود. این ابزار مانند سیگموئیدوسکوپ، ولی کمی کوتاه تر است که از طریق مقعد وارد رکتوم و کولون می‌شود. برای انجام کولونوسکوپی نیاز به پاکسازی کامل کل روده بزرگ پیش از آزمایش می‌باشد. بنابراین یک روز پیش از این آزمایش باید تنها آب به همراه دارویی که برای شستشوی بهتر روده تجویز می‌گردد، استفاده شود. اگر فردی در معرض ابتلا به سرطان روده است، بهتر است هر ده سال یک بار این آزمایش را انجام دهد.

    کولونوسکوپی مجازی: در این آزمایش با استفاده از اشعه ایکس تصاویری از راست روده و روده بزرگ می‌گیرند تا هر گونه ناهنجاری یا پولیپ در این محدوده را بتوانند تشخیص داده و از بدن خارج کنند.

    آیا سرطان روده با آزمایش خون مشخص می‌شود؟

  • ممکن است پزشک بخواهد نمونه خون را برای بررسی پروتئین‌هایی که در پاسخ به سرطان ساخته شده‌اند یا هر گونه جهش و تغییراتی در سلول‌ها بررسی کند. در مواردی آزمایش خون CBC نیز برای شمارش کامل سلول‌ها و پلاکت‌ها توسط پزشک تجویز می‌شود.

    آزمایش رکتوم یا آزمایش سرطان رکتوم چیست؟

    سرطان رکتوم زمانی ایجاد می‌شود که سلول‌های سرطانی در رکتوم که بخش انتهایی روده است ایجاد می‌شود. سرطان رکتوم با علائمی شامل اسهال، یبوست یا وجود خون در مدفوع ظاهر می‌شود. سرطان رکتوم اگر به موقع و به کمک انواع آزمایش‌ رکتوم مانند کولونوسکوپی تشخیص داده شود، با استفاده از شیمی درمانی یا پرتودرمانی قابل درمان است.

سرطان رکتوم

چه مواقعی باید آزمایش سرطان روده را انجام داد؟

به طور کلی چکاپ سرطان روده به ویژه در مردان باید پس از 50 سالگی هر دو تا سه سال یک بار انجام شود، اما اگر فردی علائم زیر را داشته باشد، بهتر است نسبت به انجام آزمایش روده اقدام کند:

  • خونریزی مقعد
  • یبوست و دردهای شکمی مداوم

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آزمایش تشخیص سرطان روده در منزل”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پوشش بیمه تکمیلی

آسان تست با برترین آزمایشگاه‌های کشور همکاری می‌کند که با اکثر بیمه‌های تکمیلی طرف قرارداد هستند. بنابراین برای استفاده از خدمات آزمایشگاهی نیاز به پرداخت وجه آزمایش نخواهید داشت و می‌توانید از بیمه‌ی تکمیلی خود استفاده نمایید.

❗ اکثر تست ها تحت پوشش بیمه های تکمیلی قرار دارد اما متاسفانه تست کرونا شامل بیمه تکمیلی نمی‌شود. در صورت درخواست شما قبض و جواب جهت پیگیری از بیمه تکمیلی برایتان ارسال می گردد.

دیگر تست های مرتبط

از متخصصین ما بپرسید

  • شما می‌توانید سوالات تخصصی و دغدغه‌های خود را مستقیم از متخصصین آزمایشگاهی ما پرسیده و جواب را رایگان دریافت کنید. کافی است فرم زیر را تکمیل و منتظر تماس متخصص ما باشید:

  • Hidden
در صورتی که عجله‌دارید، تماس بگیرید! 09354200046 پاسخگویی هر روزه 8 الی 24
Call Now Button